Apr
16

Splurge & Save

by Sofia   -   in Good things for kids  Shopping

Tiedättehän monista naistenlehdistä tutun “panosta ja pihistä”- tyyppisen jutun. Keräsin H & M´n ja J. Crew´n mallistoista asukokonaisuudet jotka ovat samantyyppisiä, hinnoissa on kyllä eroa.

Paita, shortsit ja tennarit. H & M yhteensä 24,85 €

Paita, shortsit ja tennarit J. Crew. Yhteensä 100,96 €

Hiuspannat, ballerinat ja mekko H & M. Yhteensä 41,85 €

Hiuspanta, ballerinat ja mekko J.Crew. Yhteensä 232,75 €

Puuvillainen neuletakki, housut ja toppi H & M. Yhteensä 24,85€

Puuvillainen neuletakki, housut ja toppi J. Crew. Yhteensä 130,25 €

En laskenut hintoihin mukaan postikuluja ( J. Crew 14 eur), enkä J.Crewn hintaan päälle tulevia veroja. Toki laadussa, leikkauksissa ja materiaaleissa voi olla isojakin eroja, mutta se selviää vain kokeilemalla ja testaamalla. Mietityttää myös, miten hintaerot voivat joissain tuotteissa olla niin valtavat. Toisissa on varmasti brändi-ilmaa aikalailla ja toisaalta jossain kohtaa joku on joutunut jostain luopumaan (paremmasta palkasta, työoloistaan tms.). Yksittäiset tuotteet ja niiden hinnat löydät kuvatekstejä klikkaamalla (laskuvirheet omalta osaltani ovat mahdollisia). Kaikki kuvat H & M ja J. Crew.

3 COMMENTS
|
5,984 VIEWS
|
Partager sur Facebook
3 comments on “ Splurge & Save „
Lumo, on April 17, 2013

Olen itse tekstiilialalla ja olen vertaillut tuotteiden hintoja ja laatua.

Enää merkkituotteiden ja “high street”-tuotteiden hintaerot eivät ole niin suuria kuin aiemmin. Pikemminkin monioine merkkituotteiden laatu on materiaalien sekä työ osalta heikentynyt kun niistäkin tullut enemmän massatuotteita. Monet merkkituotteet tulevat jopa samoista tehtaista kuin edullisten ketjuliikkeiden tuotteekin. Itsellänikin on englantilaisen Bodenin neuletakkeja, jotka ovat n. 50% halvempia kuin Marc’O Polon, koostumus ja malli ovat täysin identtiset eli varmankin tulevat samalta aasialaiselta toimittajalta.

Hinnat merkkituotteilla ovat kuitenkin pysyneet samana tai nousseet. Materiaalien ja työnkin hinta on noussut paljon viime vuosina, mutta monet merkit ovat tietoisesti nostaneet hintoja muutenkin nostaakseen merkin statusta. Monet kuluttjat ovat enemmän brändin kuin todellisen laadun perään.

Markkinointiin käytetäänkin nykyisin paljon enemmän rahaa kuin tuotekehitykseen. Aiheesta on kirjoitettu hyviä kirjoja mm. Dana Thomasin How luxury lost its lustre, joka paljastaa mielenkiintoisia seikkoja tunnettujen muotibrändien tuotannosta, hinnan muodostuksesta ja markkinoinnista.

Hanna, on April 17, 2013

Valitettavasti minäkään en usko, että merkkituotteet olisi valmistettu yhtään eettisemmin kuin halvemmatkaan. Siitä syystä ei siis merkkituotetta ainakaan kannata ostaa.

Meillä on menty pääasiassa tuolla H&M linjalla, toki muitakin merkkejä lastenvaatteissa on.

Sofia, on April 17, 2013

Juuri niin Hanna ja Lumo, luulen myös, että brändi-ilmaa suurimmaksi osaksi hintaeroissa. Itsekään en usko, että kalliimpi on välttämättä eettisempi (enkä tarkoittanut näin sanoa tuossa tekstissäni). Itse huomaan olevani ehkä eniten hyvien materiaalien perään (mieluummin silkkiä kuin viskoosia, mieluummin villaa kuin akryyliä…) ja niitä löytyy varmasti myös noista edullisemmistakin vaatteista. Hinta ei myöskään aina ole tae paremmasta laadusta, kokeilemalla selviää mistä itse pitää. Muutama merkki on vain omalla kohdalla ollut laadullisesti ja ulkonäöllisesti muita mieluisampi, varmasti myös brändinä (kuten Bonpoint).

Leave a comment
name
email
url
message