Sep
4
Pink in the kitchen
by Sofia - in Interior design
I try really hard to be the kind of person who only sticks to white and beige but I fail all the time. Well the truth is I don´t really even try. Let´s say I admire the people who managed to grow up from their pink stage. But I never did. And it´s not due to the lack of pink in my life as a child. Believe me I was not refused pink but practically refused to wear anything but ( I did have to wear navy and gray too and I do see a pattern here that has continued to my girls so I guess some things might be genetic). The truth is I love pink. It makes me happy. I think it´s pretty and uplifting. I don´t really mean the kind where all your electronics from tv´s to coffee makers have to be pink. But here and there it just uplifts me. I tend to keep the pink to minimum in other spaces than the girls room and the occasional pink sheets in our bed. But sometimes it just bursts out of me and I can´t help it. So I was in Stockholm over the weekend and went to Leila´s general store to get a few good spatulas and such ( she makes really sturdy ones… in pink). And a few other pink items just jumped to my shopping bag. I was completely unaware of them hopping from the shelves and landing there but I was already paying so I just had to bring them home. You know I´m lying again… Might I have a pink abuse problem? Anyway here are the pretty little devils…
Ihan ensiksi haluaisin kiittää teitä kaikista viimeaikaisista kommenteista. Olette ihania ♥. Löysin muutaman vaaleanpunaisen herkun Tukholmasta viime viikonloppuna ja ne pääsivät ainakin hetkellisesti tuomaan hieman vaaleanpunaista ilmettä myös keittiöömme…

Pärlans makes the best caramels. Now they had these lovely sauces too. Salted licorice caramel sounds divine.

Sep
3
Just a nother day in the kitchen
by Sofia - in Interior design
I though I would just share a few pictures from my kitchen. The way it looks on an ordinary day ( before the evenings cooking bien sûr). And tomorrow some more… with a bit more pink flare as I found a few cute things in Stockholm last weekend.
Kun luen blogeja, haaveilen usein ihan tavallisista arkisista sisustuskuvista. Aina en kaipaa sen kummempaa sisältöä tai aihetta. Silti omaa blogia kirjoitellessa mietin usein, että tuskinpa ketään nyt kiinnostaa mitä minun jääkaapistani löytyy ( vaikka minua aina kiinnostaisi ihan hurjasti mitä ihmisillä on jääkaapeissaan!) tai miltä keittiöni näyttää arkisena aamuna kun sattuu olemaan vapaapäivä ja aurinko paistaa hennosti ikkunan takana. Tänään siis muutama arkinen kuva meidän keittiöstämme, ei sen suurempaa agendaa.

Sep
2
Ironing a shirt
by Sofia - in Random
Keitän itselleni kupin hyvää kahvia. Laitan jonkin tutun lempielokuvan pyörimään telkkarista ( ehkäpä jonkun Nancy Meyerin leffoista) tai vaikkapa ihanan Ella Fitzgeraldin soimaan taustalle. Sytytän muutaman kynttilän tunnelman luomiseksi. Sitten otan esiin tärkkini ja sumutuspulloni sekä silitysraudan ja- laudan. Olen imuroinut asuntomme ehkä kaksi kertaa sinä aikana kun olemme asuneet tässä ( kohta kolme vuotta). Se on mieluisempaa homma perheessämme henkilölle joka nostelee sohvia ja pöytiä yhdellä kädellä. Mutta silittäminen, se on ihan minun juttuni. Mielestäni on ihana nähdä kuinka pesusta tullut puhdas vaate muuntuu silitysraudan alla kuin uudeksi. Mikään vaate ei ehkä ole pukevampi miehelle kuin vasta silitetty, täysin rypytön kauluspaita. Valkoinen t-paita on ihan jees, mutta kauluspaidoissa on minulle sitä jotakin. Ooh. Kerron nyt teille salaisuuden, jota ei missään nimessä saa kertoa miehelleni, ettei hän vaan ala kuvitella, etteikö hänen kauluspaitojensa silittäminen olisi suuri palvelus joka vaatii palkkioksi vähintään kukkia ja suklaata… minusta on ihana silittää miesten paitoja. Siinä on jotain ikiaikaista ( tiedän, että moni huokaisee, että vanhanaikaista ja feminismien arvoja romuttavaa) ja arvokasta. Mielestäni on ensinnäkin ihanaa, että elämässäni on ihminen jonka paitoja voin silittää ja tietenkin on mukavaa, että hän osaa arvostaa hyvin silitettyjä paitoja. Mutta ennen kaikkea se on jollain tavoin palkitsevaa ja rentouttavaa yhtä aikaa. Pieni rituaali jota naiset ja miehet ovat tehneet vuosikymmeniä. Ensin silitän tuosta ja sitten tuosta. Lopulta silitän tuon kohdan ja lopputulos on aina täydellinen.

















